900 nieuwe elektrische auto’s bij ENGIE

Naar aanleiding van de Europese Week van de Mobiliteit lanceert ENGIE zijn project “EV Boost 2020”.
12/09/2018

Het doel van dit project is om tegen 2020 in België 700 bedrijfswagens en 200 lichte dieselbestelwagens te vervangen door elektrische voertuigen.
– 7 autoconstructeurs komen hun nieuwste elektrische modellen voorstellen aan de personeelsleden. Tijdens 3 informatiesessies (op 17, 18 en 20 september) in verschillende vestigingen van ENGIE kunnen de elektrische voertuigen worden getest.
– Tegen het einde van het jaar worden 40 elektrische lichte bestelwagens geleverd.

ENGIE biedt zijn klanten innovatieve, efficiënte en milieuvriendelijke energieoplossingen. Transport is verantwoordelijk voor 20% van de CO2-emissies in Europa en vormt dan ook een speerpunt van het ontwikkelingsbeleid van de onderneming. Het is van essentieel belang dat we overschakelen naar mobiliteit die minder CO2 uitstoot, minder vervuilend is en vlotter verloopt.

ENGIE werkt daarom heel actief aan duurzame mobiliteitsoplossingen inzake stadsplanning, de elektrificatie en signalisatie van het openbaar vervoer, een betere doorstroming van het verkeer, laadsystemen voor bedrijven en particulieren, aangepaste elektriciteitscontracten voor gebruikers van elektrische voertuigen, enz.

Deze dynamiek past ENGIE ook op zichzelf toe door de impact van zijn eigen verplaatsingen te verminderen. Zo heeft de onderneming een mobiliteitsbeleid ingevoerd en al haar activiteiten in Brussel ondergebracht in één zetel vlakbij het Noordstation en het openbaar vervoer, met als resultaat dat 75% van het personeel vandaag komt werken met het openbaar vervoer, tegenover 25% in 2010.

Met het programma “EV Boost 2020” neemt ENGIE een extra stap om de impact van de verplaatsingen van zijn medewerkers verder te verminderen.

ENGIE wil tegen 2020:

• een bedrijfswagenpark dat voor 15% uit elektrische auto’s bestaat (ca. 700 voertuigen),
  • een vloot van lichte bestelwagens die voor 20% is samengesteld uit elektrische voertuigen(ca. 200 voertuigen).

Dankzij “EV Boost 2020” zal ENGIE de door verplaatsingen in België veroorzaakte CO2-uitstoot kunnen verminderen met 2.330 ton, d.i. 16% van de emissies door bedrijfswagens en lichte bestelauto’s.

Philippe Van Troeye, CEO van ENGIE Benelux: “De nieuwe impuls die wij geven met “EV Boost 2020″ sluit aan bij de inspanningen die wij al hebben geleverd op het vlak van groene mobiliteit, zoals de overname van EVBox, de oplossingen voor verkeersbeheer die wij voorstellen aan lokale overheden en de Smart Charging-oplossingen die wij aanbieden aan bedrijven. Door ons eigen wagenpark elektrischer te maken willen wij bijdragen aan het streven om van België een kampioen van de energie-efficiëntie te maken met een steeds groener en doeltreffender energieverbruik.”