ENGIE wint de zilveren Effie Award voor haar herpositioneringscampagne 'Al onze energie gaat naar jou' tijdens de energiecrisis
Op 3 oktober bekroonde de veeleisende Effie-jury ENGIE met een zilveren trofee dankzij een sterke samenwerking met TBWA België en Space, voor onze herpositioneringscampagne tijdens de energiecrisis van de winter 2022-2023. Deze prestigieuze prijs beloont elk jaar campagnes met een aantoonbare impact op het succes van een merk.
In 2022, te midden van de energiecrisis, werden consumenten geconfronteerd met een uitzonderlijke stijging van hun energiefactuur. Veel klanten verloren het vertrouwen in hun energieleverancier. Als grootste energieleverancier van België nam ENGIE zijn verantwoordelijkheid.
De jury waardeerde ENGIE’s transparantie en authenticiteit. Het merk ontwikkelde een empathische boodschap, veranderde zijn positionering en bood concrete oplossingen aan zijn klanten:
- Verdubbeling van het aantal medewerkers van de klantendienst om de vele vragen van de klanten te kunnen beantwoorden.
- Flexibele betalingsmogelijkheden voor klanten met financiële moeilijkheden.
- De Check&Save-tool, waarmee klanten hun energieverbruik konden volgen en besparen.
Het resultaat?
Het vertrouwen van onze klanten werd hersteld: 23% minder klanten overwoog om over te stappen van leverancier en dankzij de Check&Save-tool bespaarden ze twee keer zoveel energie. ENGIE won zelfs extra klanten.
Meer dan ooit is ENGIE het favoriete energiemerk van de Belgen!