ENGIE wint de zilveren Effie Award voor haar herpositioneringscampagne 'Al onze energie gaat naar jou' tijdens de energiecrisis

Meer dan ooit is ENGIE het favoriete energiemerk van de Belgen!
04/10/2024
Header CTA

Op 3 oktober bekroonde de veeleisende Effie-jury ENGIE met een zilveren trofee dankzij een sterke samenwerking met TBWA België en Space, voor onze herpositioneringscampagne tijdens de energiecrisis van de winter 2022-2023. Deze prestigieuze prijs beloont elk jaar campagnes met een aantoonbare impact op het succes van een merk.

In 2022, te midden van de energiecrisis, werden consumenten geconfronteerd met een uitzonderlijke stijging van hun energiefactuur. Veel klanten verloren het vertrouwen in hun energieleverancier. Als grootste energieleverancier van België nam ENGIE zijn verantwoordelijkheid.

De jury waardeerde ENGIE’s transparantie en authenticiteit. Het merk ontwikkelde een empathische boodschap, veranderde zijn positionering en bood concrete oplossingen aan zijn klanten: 

  • Verdubbeling van het aantal medewerkers van de klantendienst om de vele vragen van de klanten te kunnen beantwoorden.
  • Flexibele betalingsmogelijkheden voor klanten met financiële moeilijkheden. 
  • De Check&Save-tool, waarmee klanten hun energieverbruik konden volgen en besparen.

 

Het resultaat? 

Het vertrouwen van onze klanten werd hersteld: 23% minder klanten overwoog om over te stappen van leverancier en dankzij de Check&Save-tool bespaarden ze twee keer zoveel energie. ENGIE won zelfs extra klanten.

Meer dan ooit is ENGIE het favoriete energiemerk van de Belgen!

 

Artikels en persberichten

Card image cap
Pers

ENGIE beloont flexibiliteit van zijn klanten en introduceert nieuw energiecontract met super-daluren

Naast het ontwikkelen van flexibele energiecapaciteit zoals batterijparken, stimuleert ENGIE ook zijn klanten om energie flexibel te verbruiken. De nieuwe formule Empower Flextime die op 1 juni wordt gelanceerd, is bedoeld voor klanten met een digitale meter, die een groot deel van hun verbruik kunnen verschuiven naar specifieke momenten van de dag wanneer er doorgaans een lager verbruik is. Tijdens deze vaste ‘super-daluren’ kunnen klanten genieten van erg lage energieprijzen. Aanvullend op de nieuwe tariefformule test ENGIE ook ‘Happy Hours’ uit, waarbij elektriciteit op bepaalde momenten gratis is voor de gebruikers.
27/05/2025
Card image cap
Pers

ENGIE bereikt de kaap van 100 MWp aan zonne-energie in België bij Valeo in Ath

Op woensdag 12 maart huldigden ENGIE en Valeo, in aanwezigheid van Waals minister van Energie, Klimaatplan, Huisvesting en Luchthavens Cécile Neven, een zonne-installatie van 3 MWp in. Hiermee bereikt ENGIE de kaap van in totaal 100 MWp aan geïnstalleerde zonnecapaciteit in België. Met 4.400 panelen zal deze nieuwe installatie 25% van de elektriciteitsbehoefte van de Valeo-site in Ath dekken.
11/03/2025
Card image cap
Pers

Slimme fabriek van Atlas Copco gestuwd door windenergie uit de Noordzee dankzij overeenkomst met ENGIE

23/09/2024
Card image cap
Pers

ENGIE opent in Turnhout eerste publiek laadplein in België

20 nieuwe laadpunten leveren groene energie en zijn permanent toegankelijk voor de bedrijven en bewoners in de buurt.
24/05/2024