UP gekozen als product van het jaar 2020

19/02/2020
UP van ENGIE werd door 5000 consumenten verkozen tot één van de innovatieve producten van het jaar. Het pakket dat voordelige groene energie aan de slimme thermostaat boxx en een gratis herstellingsdienst koppelt, valt duidelijk in de smaak bij de consument. UP staat voor de transitie naar een zero carbon toekomst.

Jeroen Van Daal werkte mee aan de ontwikkeling van UP en vertelt over het ontstaan ervan. 3 jaar geleden nam ENGIE de beslissing om voor innovatie te zorgen in de traditionele energiemarkt. Met de ontwikkeling van producten zoals boxx ontstonden nieuwe mogelijkheden die klanten in staat stellen om energie efficiënter te gaan beheren en zo de energieconsumptie te verminderen.

 

Duurzamer omspringen met energie dankzij boxx

De slimme thermostaat boxx bewijst dat innoveren in de energiesector de CO2-uitstoot kan verminderen. Zo laat boxx toe om, zelfs vanop een afstand via je smartphone, je verwarming uit te schakelen zodat geen onnodige energie wordt verbruikt. Maar ook waarschuwingen bij overmatig energieverbruik, het opsporen van waterlekkages of het verbruik van je huishoudtoestellen nagaan zijn zaken die consumenten helpen besparen. Goed voor het milieu dus, maar evenzeer voor de portemonnee.

 

UP voor zero carbon

UP is niet zomaar een product. Het is een volledige denkwijze en aanpak die in teken staat van de energietransitie naar een zero carbon toekomst. Om consumenten mee te krijgen in dit verhaal is het absoluut noodzakelijk om hen anders te laten omgaan met energie. Bewustwording van hun energieverbruik is een belangrijke stap in dat proces. Als klanten hun energieverbruik niet aanpassen voor het milieu, dan doen ze het wel om geld te besparen. Het UP-pakket bestaat daarom uit groene, Belgische energie die aan een voordelig vast tarief wordt aangeboden. Op die manier kunnen klanten genieten van duurzame energie zonder er extra diep voor in de buidel te moeten tasten.

 

Waardering van de klant staat voorop

Zelf is ENGIE overtuigd van UP, maar de waardering van klanten is nóg belangrijker. Net daarom zijn we binnen ENGIE erg opgetogen met de award “Product van het jaar”. Klanten hebben duidelijk nood aan dergelijke innovaties in de energiesector en worden zich ook steeds bewuster van de milieuproblematiek. Het is de ultieme bevestiging dat ENGIE met UP de juiste weg is ingeslagen.