ENGIE verenigt haar dienstenbedrijven in België onder één merk: ENGIE Solutions

01/07/2020
Vanaf 1 juli 2020 komen de drie B2B dienstenbedrijven ENGIE Fabricom, ENGIE Cofely en ENGIE Axima samen onder één merk: ENGIE Solutions. Het nieuwe merk buigt zich op drie grote klantensegmenten, steden, industrieën en gebouwen, die voortaan één enkel aanspreekpunt hebben binnen ENGIE Solutions voor totaalpakketten van efficiënte, duurzame en op maat gemaakte oplossingen.

ENGIE Solutions ontstaat uit de vereniging van de drie multitechnische bedrijven ENGIE Axima, ENGIE Cofely, ENGIE Fabricom en hun dochterondernemingen, die elk marktleider zijn in hun activiteitendomein. Het nieuwe merk heeft een globaal marktaandeel van +/- 30% en een jaaromzet van 2 miljard euro in België.

De nieuwe organisatie brengt 9600 experts in koeling, industriële technieken, elektriciteit, energie, mechanica, warmte- en koudenetten,… samen. Ze opereren dichtbij de klant, vanuit 56 vestigingen verspreid over het hele land, en in diverse domeinen waarin ze reeds een sterke expertise hebben opgebouwd: duurzame en intelligente mobiliteit, comfortverbetering in ziekenhuizen, lokale productie van hernieuwbare energie, groenere datacenters, energiebeheer van gebouwen, installatie van milieuvriendelijke HVAC-systemen, operationele efficiëntie en digitalisering van bedrijven, etc.

Het nieuwe merk versterkt het concurrentievoordeel van de historische dienstenbedrijven van ENGIE, die vaak actief waren op dezelfde werven bij dezelfde klanten. Die klant heeft voortaan dus één enkel aanspreekpunt voor al zijn behoeften, gaande van ontwerp en installatie tot onderhoud en financiering.

Steden, industrieën en gebouwen vormen de spil van de transitie naar een koolstofneutrale toekomst. In de toekomst zullen ze steeds slimmer, efficiënter en duurzamer moeten worden. Het aanbod van ENGIE Solutions spitst zich dan ook toe op de specifieke behoeften van deze 3 grote klantsegmenten van de B2B-markt. Dankzij de integratie van slimme, zuinige en koolstofarme oplossingen kunnen zij hun milieu-impact sterk reduceren. Meer info op www.engie-solutions.be.

Philippe Van Troeye, CEO van ENGIE Benelux: “De uitdaging van de energietransitie is een prioriteit voor ENGIE en is een uitstekende opportuniteit voor ons land. ENGIE wil in België het verschil maken op het terrein en aangepaste oplossingen aanbieden aan haar klanten. In deze context ben ik trots om ENGIE Solutions voor te stellen, het nieuwe B2B-merk van ENGIE, dat al onze knowhow samenbrengt. ENGIE Solutions zal onze B2B-klanten helpen om koolstofneutraal te worden aan de hand van aangepaste en toegankelijke oplossingen. ENGIE Solutions is een belangrijk keerpunt voor het bedrijf en haar klanten en bevestigt nogmaals de wil van ENGIE om een belangrijke speler te zijn in de transitie naar een koolstofneutrale toekomst."